Generelt


Priser

Alle priser er altid vejl. inkl. moms. Skriver vi Prispresset* er det varer der er sat ned i pris og markeret med et P. Vi tager forbehold for trykfejl og enkelte pris og produktforandringer på vores hjemmeside. Vi tager også forbehold for eventuelle fejl i lagersaldo, udsolgte varer for sæsonen, samt at billeder der kan afvige fra det virkelige produkt.

Hjertmans forudsætter at du besidder den nødvendige håndværksmæssige snilde for at montere/ installere den bestilte artikel/vare. Du har selv ansvaret for at den leverede reservedel/produkt/tilbehør monteres på en fagmæssigt korrekt måde.

Hjertmans er ikke ansvarlig for eventuelle lækkende væsker på varer og batterier som er solgt og er leveret fra Hjertmans lokaler.

Hvad mener vi egentlig med prispresset? En vare mærket med prispresset er et produkt, der tidligere ofte havde en kampagnepris, men nu altid har en lav pris, en såkaldt ”prispresset”. Dette skyldes, at vi altid ønsker at tilbyde vores kunder en så god pris som muligt.


Rabatvilkår

Nedenstående rabat gælder pr. bestilling. For varer der er mærket med N (=nettopris) og på kampagnepriser udgår der ikke ekstra rabat. Ved køb af flere  N-mærkede varer, kan du forlange at få et tilbud – mail til info@hjertmans.se eller kontakt din nærmeste butik. Summen af kampagnevarer og N-mærkede varer tages med i beregningen for bestemmelse af rabatklasse.

Betaling

Betalningsalternativer

Alt salg fra vores hjemmeside sker igennem følgende betalingsmåder
- Kreditkort
- Mobilpay
- Betale i butik
- Kortbetaling Visa/Dankort

Kortbetaling

Hvis du ønsker at betale dit køb hos Hjertmans.dk med VISA/Dankort eller Mastercard, skal du efter du har gennemført dit køb klikke på ”Gennemfør køb” i kassen og oplyse dine kortoplysninger for at gennemføre købet.

Transaktionen sker via et certificereret betalingssystem med en SSL-kryptering hvilket betyder at ingen uden fra kommende kan se dine oplysninger. Ingen kort oplysninger håndteres eller gemmes

Vi accepterer ikke kort som er udstedt af banker udenfor de nordiske lande.

Mobilepay
Betal gerne med mobilepay. Debiteres direkte fra din bankkonto.

Betal i butik 
Vælger du at hente dine varer i en af vores butikker, betaler du direkte i butikken ved udlevering af dine varer. Husk samme priser i butik som på nettet.

Du kan betale kontant, med kort eller mobilepay i vores butikker når du afhenter dine varer.

 

Fragt og levering

Leveringsvilkår

Leveringstider

Hvis de bestilte varer er på lager hos os vil leverancen ske inden for 1-3 arbejdsdage fra vi har modtaget ordre. Mangler vi nogle af varerne på vores lagre vil leveringstiden typisk være 4-10 arbejdsdage beroende på hvilken underleverandør og dennes lager/produktionstid.

Ønsker du en anden eller senere levering skal du venligst meddele os dette ved bestilling. Ved bestilling på internettet får du en direkte bekræftelse om leveringstid. 

Vi tager naturligvis forbehold for forsinkelser og udsolgte varer. 

Leverancer

Hjertmans samarbejder med med Postnord og Danske Fragtmænd.

Her kan du spore din pakke fra Postnord: Postnord

Postnord MyPack
MyPack leveres i hele Norden til din nærmeste Postudlevering, eksempelvis din lokale brugsforening eller kiosk. Her kan du afhente når det passer dig i deres åbningstid, du vil altid blive adviseret via SMS eller mail. Du skal vise dit ID når du afhenter din pakke. Gælder pakker optil 20 kg.

Pakker er volume beregnet så du kan havne i en højere vægtklasse hvis vare er odd-size. Leveringstid er ofte mellem 2-4 dage. 

Postnord Varebrev
Mindre forsendelser kan sendes med et brev og leveres direkte hjem i din postkasse. Skulle brevet være for stort til din postkasse vil det blive omdirigeret og kan afhentes hos din nærmeste postudlevering som MyPack. Her bliver du også adviseret via SMS eller mail. Gælder forsendelser op til 2 kg som ikke overskrider målet 33x23x7cm.

OBS - breve er ikke forsikrede, vælg derfor Postnord Mypack hvis du vil have en sikrere levering.

Postnord Parcel (tidligere virksomhedspakker 16.00)
Parcel er pakker der udelukkende sendes til virksomheder med cvr. nummer. Disse pakker køres ud til modtagerends ordremodtagelse senest kl. 1600.

PALL.ETT – Palletjeneste med udkørsel til modtageren 
Med Postnords pallelevering sendes gods optil 1000 kg. I tilbuddet er der et leveranceforsøg til modtageren (det forudsættes at modtager har en virksomheds adresse) og at varen kan aflastes på gaden eller lastkaj. PALL.ETT udleveres kun mod kvittering og det behøver ikke at være den adresserede person der kvittere. Er modtager ikke til stede kan det afhentes på nærmeste PostNord distributionscentral op til 14 dage efter ankomstdagen.

Postnord Udenrigs brev
Postnord udenrigsbrev direkte hjem til din postkasse. er brevet for stort til din postkasse må du afhente det hos nærmeste postudleveringssted. du vil blive adviseret via SMS elle mail. gælder forsendelser optil 2 kg maks. længde er 60 cm samt bredde + længde + højde må ikke overstige 90 cm. OBS brev er ikke forsikrede så du bør vælge en anden fragtløsning hvis du vil have sikrere levering. Vælg gerne at andet hvis du har virksomhed.

Mypack Udenrigs
Mypack
Udenrigs sendes til privatpersoner i hele verden. Du afhenter din pakke på et udleveringssted efter du er blevet adviseret via SMS eller Brev. Du skal kunne fremvise gyldig ID for at få udleveret din pakke. Leverings tid i Europa er 5-10 arbejdsdage.

Parcel Udenrigs
Med Parcel
udenrigs sender vi pakker over hele verden. Du kan være sikker på at dine varer kommer frem da vi har tilgang til pakkenetværket DPD. Gælder både virksomheder og privatpersoner. Leverings tid i Europa er ca 5-10 arbejdsdage.

Hente i butik
Vi har over 11 egne butikker i Sverige, vi er ved at opbygge et butiksnetværk i Danmark, og når de kommer kan du også hente dine varer der fragtfrit. Der gælder samme priser i butik som på nettet. Her vil du også blive adviseret via SMS eller mail når din varer er klar til afhentning. Du kan betale med kort, mobilepay eller kontant i de Danske butikker. Vores første butik ligger i Kolding, den hedder:

Hjertmans Dansk Marineudstyr ApS, Industrivej 1, 6000 Kolding, tlf: 7552 7533. mail: salg@danskmarineudstyr.dk Her kan du bestille på nettet og afhente fragtfrit til samme priser som på vores hjemmeside. Kontakt dem gerne inden du kører derned, og hør om de har varerne på lager, eller de skal hjemtage dem.

Hjertmans Århus Vakant (vi leder efter en god butik i dette område, håber at kunne åbne i 2024-25)

Hjertmans CPH Vakant (vi leder efter en butik i det Storkøbenhavnske område, håber at kunne åbne i 2025) men du kan evt. besøge vores butikker i enten Helsingborg/Råå eller i Malmø/Limhamn.


Øvrige fragtløsninger
Ønsker du at benytte andre fragtløsninger skal du venligst kontakte os på Hjertmans på +46 60-641700 eller order@hjertmans.se.

Leveringstider
Du kan enkelt tjekke leveringstider på de forskellige transportløsninger på Postnords hjemmeside www.postnord.dk

Transporttider for langgods kan godt tage en ekstra dag.

Levering sker fra postnummer 856 33 Sundsvall eller butik i Danmark

Omkostninger for at ændre allerede afsendte forsendelser, der ikke er leveret endnu, men undervejs.:
Ændring af modtager – Samme adresse = 250 kr.
Ændring af adresse – Samme modtager = 250 kr.
F
orlænget ligge tid hos udleveringssted over 14 døgn = 250 kr. 

Fragtudgifter

Vi tager fragt når vi sender varer hjem til dig hvis du køber under en fragtfri grænse. Fragtudgiften beregnes automatisk når en varer lægges i indkøbskurven, ændre du på varerne vil fragtudgiften også ændre sig beroende på vægt og volumen. Postnord volumeberegner alle pakker hvilket kan indebære at odd-size varer kan havne i en højere vægtklasse, eksempelvis bådhynder, redningskranse, bådshager mm.

Udlevering
MyPack udlevere til modtageren eller dennes ombud via modtagerens Postombud efter der er vist gyldigt ID. OBS! Er det en ven eller slægtning der modtager skal denne også kunne vise gyldigt ID eller en underskrevet fuldmagt. 

Udleveringssted
Du kan i dag ikke vælge udleveringssted, men det vil være i nærheden af dit ønske, og det vil snart kunne tilbydes.

Advisering 
Du kan
vælge mellem SMS eller mailadvisering. Ved sms-advisering får du en sms når din pakke findes på udleveringsstedet. I denne SMS står der hvor du kan afhente din pakke og en kode på 4 cifre som du sammen med din legitimation skal bruge ved udlevering af pakken.

Kollisøgning
Varer afsendt med postpakke/virksomhedspakke kan spores. Send en e-mail tilorder@hjertmans.se eller ring +46 60-64 17 00 for at få dit kollinummer. Kig derefter på https://tracking.postnord.com/se eller ring    + 46 20-23 22 21 for oplysning om pakken.

Ikke afhentet pakker 
O
BSPakken må ikke ligge længere en 14 dage på udleveringsstedet. Afhenter du ikke pakken i dette tidsrum debiterer vi dig for vores udgift. For pakker under 20 kg er det pt. 195 kr.

Transportansvar
Postnord har et ansvar optil 40.000 DKR pr. forsendelse i Sverige og 250 EUR/pakken i Danmark, Finland og Norge. Ved en eventuel retur til os er det dig som kunden der bærer ansvaret for godset.

Transportskader 
Opdager du skader ved afhentning skal du straks anmelde det til Postnords udleveringssted eller hos transportøren og lave en skadesanmeldelse. Vi anbefaler at du ikke acceptere en synligt skadet pakke. Opdager du ikke skaden før du har åbnet pakken, eller er skaden sket så det kan henføres til Postnords eller transportørens håndtering, skal du kontakte dem og lave en skadesanmeldelse. Hvis der opstår en tvist med Postnord eller transportvirksomheden og den ikke kan løses, kontakt venligst os. 

Øvrigt 
Bor du på Grønland eller Færøerne gælder der specielle forhold. Her må du selv lave toldbehandling, moms retur etc. Vi henviser derfor til vores samarbejdspartnere.

 

Retur og ombytning

Bytteret

Hos os har du altid 30 dages returret. Det gælder dog ikke varer der er købt på REA/udsalg samt noget elektronik, tøj, kappede varer eller specialbestilte varer. Varer der ligger under bestillingsvarer og hvor artikelnummeret begynder med ”S” (eksempel: S153-010-00705-78) regnes som specialbestilte varer og er ikke noget vi fører som standard i vores sortiment.

Ønsker du at benytte din 30 dages returret kontakter du Hjertmans. Beroende på hvilken varer det er tager vi en beslutning om vi vil have den retur. Tager vi den retur modtager du et tilgodebevis du kan benytte ved næste køb.

Vi har r
et til at tage et returgebyr på mellem 10-30 % i følgende situationer.:
- V
ed retur efter 30 dage
-
Hvis der mangler noget eller originalforpakning er skadet, savnes, og vi ikke kan sælge varen som ny igen.

Retur

Returadvisering skal altid vedlægges, den downloader du her >>

Retur sendes til:
Hjertmans Sundsvall
Marinvägen 1
SE-856 33  Sundsvall
SWEDEN

Noter
e kvittering/fakturanummer, navn/kundenummer. Notere også hvis du vil bytte til en anden varer eller ønsker et tilgodehavendebevis, eller du vil have pengene retur.(Gælder ved retur inden 30 dage).

Du betal
er selv returfragten samt har ansvar for varen til den er kommet frem til os. Vare skal fremkomme til os så den er i nystand, du skal forestille dig at vi skal kunne sælge den som ny igen. Den skal derfor være i den stand du selv har modtaget den i eller den stand du forventer af en ny vare. Du får derefter alle penge retur ekskl. Fragten, pengene betales tilbage senest inden 30 dage efter vi har modtaget varen retur i perfekt stand.

Vil du returnere et eller flere produkter køber du en af vores returfragtsedler. Der findes forskellige vægte og du vælger den der passer til dig når du vil sende tilbage. Læg fragtsedlen i indkøbskurven og skriv i Ordrekommentar om du vil at vi skal maile returfragtsedlen eller sende den til dig.

Vælg passende returfragtseddel nedenfor:

0-5kg5-20kg eller 20-50kg


Fejl ved levering - du savner produkter

Savnes en eller flere produkter i din levering og den ikke er restnoteret udfylder du vores reklamationsformular. Du kan også kontakte os på telefon +46 60-641700. Opgiv dit kundenummer, order-/fakturanummer samt artikelnummer på de savnede produkter.

Fejl ved levering – du har fået forkerte produkter

Skulle det ske at der er afsendt en eller flere produkter end de bestilte. Kan dette være opstået på produkter med lignende specifikaationer eller artikelnumre der er på samme plads på vort lager, eller varen er blevet fejlmærket. Der kan også være sket et fejlpluk, noget vi arbejder på at forbedre konstant. 

Hvis dette er sket beder vi dig udfylde vores reklamationsformular. Du kan også kontakte os på + 46 60-641700. Opgiv dit kundenummer, ordre-/fakturanummer. Opgiv artikelnummer på det produkt du savner samt hvilket du har fået i stedet,.

Vi sender dig det korrekte produkt sammen med en returfragtseddel (MyPack Return). 

OBS. Vi vil ikke tilbagebetale eventuel fragtudgift hvis du selv tilbagesender fejlafsendte varer. Kontakt os altid, så sender vi dig en returfragtseddel.

 


Garanti og reklamation

Garanti

De fleste varer har 1-3 års garanti, ellers gælder den Danske købelov. Har du modtaget et defekt produkt skal du kontakte os via dette link samt vedlægge/sende foto så vil vi kontakte dig. Ved retur/reklamation skal denne blanket altid følge varen til os: 
Returadvisering skal altid vedlægges, du downloader den her >>

Købsgaranti

Når du handler hos os omfattes du også af PriceRunners Købsgaranti. Dermed er dit køb beskyttet optil 50.000 kroner hvis noget skulle gå galt. Købsgarantien er gratis og gælder alle der er registrerede medlemmer hos PriceRunner.

Er du ikke medlem hos PriceRunner og har fundet os igennem deres tjeneste så kan du stadig få dit køb omfattet af købsgarantien. Du skal blot inden for en time efter købet registrere dig på deres hjemmeside. Bliv medlem gratis på PriceRunner

Hvis dit køb skal være dækket af købsgarantien skal bestillingen være adresseret direkte til dig personligt. Med Købegarantien får du erstatning hvis varen er skadet, en vare savnes ved levering, hvis varen ikke ankommer eller er forkert.

Du får kun erstatning for en direkte økonomisk skade. indkøbs udgifter og fragtudgifter. PriceRunners Købsgaranti giver ikke erstatning for andres indirekte udgifter, værdimindskning eller udeblevet indtægter.

Fuldstændige vilkår finder du på dette link. PriceRunner.

 

Hjertmans og GDPR

Når du handler hos os på vores hjemmeside behøver vi en del oplysninger for at kunne gennemføre købet. Vi må vide hvem du er og hvor du bor for at kunne afsende varen korrekt. Du vil højst sandsynligt betale med et kort, og når du oplyser dit kortnummer giver det os en del personlige oplysninger, disse oplysninger opbevarer vi, og disse oplysninger reguleres og håndteres i den europæiske lov kaldet GDPR.

GDPR stiller høje krav til os der er registerholdere. Vi er ansvarlige for at dine oplysninger altid er korrekte og opbevares sikkert. Vi garantere at dine oplysninger også hvis de bliver håndteret af tredie part f.eks. fragtfirma eller kreditinstitut.

GDPR indeholder også mange regler om hvilke rettigheder du har i forhold til os.
Du kan altid får oplyst hvor mange oplysninger vi har om dig. 
Du kan altid kræve at blive fjernet fra vores register. 
Du kan altid kræve at dine oplysninger kan flyttes over til andre registre holdere. 

Vil du fordybe dig endnu mere i vores GDPR policy kan du læse den lange version 
her.